30 Kasım 2022 Çarşamba

17. ay Kasım 22

17. Ay: Düzenli paylaşımlara devam 

Portföy yönetimi siyah-beyaz gibi keskin 2 renkten oluşmuyor. Bu ay bunu öğrendim.

Ben keskin bir şekilde pasif portföy yönetimini inanarak 1 senedir hareket ediyorum. 

Öncesinde yarı aktif bir yöntem izliyordum. Oda eksik gedik kulaktan dolma bir şekildeydi.

Bu ay artık tekrar aktif olacağım. Bilançoları inceleyeceğim ve daha dikkatli kararlı net ve doğru kararlar alacağım dedim.

Bunun akabinde kendi adıma doğru olduğunu düşündüğüm 2 aksiyon aldım. 

1. Portföy de temettü yükünü çeken #EREGL yle  eski göz ağrım olan #TUPRS ile takas edecektim. Düşündüm ve fikrine güvendiğim arkadaşlarımdan destek aldım. Akabinde sembolik bir #Eregl bırakarak hepsini #Tuprs geçirdim.

Ertesi günü KAP haberi geldi. :)

https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/1076686

İşlem yaptığımın ertesi günü :) Pişman değilim "her seçiş bir vazgeçiştir"

2. aksiyonum ise, ay portföye nakit alabilmek ve daha aktif bir portföy yönetimi yapmak adına TTRAK larımı da iyi bir karla satmak oldu. 

438₺ yaptığım satışla yeni hisseleri ekledim. Fakat TTRAK bir anda hızlı bir yükseliş yaptı. 500₺ bandını aştı.

THYAO,BAGFS,KARYE,FONET, ALARK, PNLSN, portföyün yeni hisseleri. 

Kısa sürede GESAN da yaşanan yüksek fiyat artışından sonra iyi bir karla 209,3₺ fiyatla hisseden çıktım. GESAN güzel bir şirket fakat hisse fiyat hareketleri çok rahatsız edici düzeyde takip etmeye devam edeceğim.

Tuprs Eregl hareketim her ne kadar şu anda negatif etki etse de hayırlısı olsun diyorum.

Froto dan gelen temettü ve hisse başına 5,13 net rakam bu ay da portföyün nakitsiz kalmamasını sağlayacak.

Uzun vadeli bir yolculuğa çıkıyorum. Kendime hedef olarak 2035 yılını emekli olma hedefi olarak belirledim. (İnşallah)

Amacım yaşadığım zorlukları hatırlamak ve şu günden baktığımda 13 yıl gibi bir süre. Tam olarak önümde bilinmezliklerle dolu 124 koca ay.

17 ayı geçmiş bile şimdiden. Başladığım bu yolculukta yaşayacaklarım ben çok fazla heyecanlandırıyor. Belki hedefe ulaşamayacağım. Bir problemle karşılaşacağım. Ama kendime bu notları almak istiyorum.

Portföyüm TL bazında %29, Dolar bazında %18 gibi çok ciddi bir rakamda artış gösterdi. Bu rakam şu anda aldığım maaşın 22 katı. Yani 1 ayda neredeyse aldığım 22 aylık maaş kadar portföyüm büyüdü. İnanılmaz bir rakam

Genel durum;

-Resesyon korkusu iyice dillendirilmeye başladı.

-Ukrayna Rusya gerginliği devam ediyor. 

-Enerji fiyatları hala yüksek OPEC+ ülkelerinin üretimi kısma niyetleri devam ediyor. Aralık ayında ilk günlerinde konu netleşecek.

-Gıda, enerji, hala çok değerli.

Rakamsal anlamda bir miktara geldiğimde portföyümün total büyüklüğünü de yazmaya başlayacağım. Buradan da kendime bir not çıkarmak istiyorum.

En üst hedef olarak belirlediğim rakamı bende bilemiyorum. Ama 300-500K $ civarında bir rakama ulaştığımda %4-5 temettü verimi ile hedefimi gerçekleştireceğimi düşünüyorum.

Sonrasında planladığım seyahatleri gerçekleştirmek istiyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder