15 Kasım 2022 Salı

16. ay Ekim 2022

16. Ay Ekim 2022

Birçok yatırım şekli var. Bunların en nihayetinde sonuç kazanmak.

Yazın arkadaşımın uyarmasına rağmen hatırlamamış ve incelememiştim. #Gesan da bir pişmanlığım olmuştu.

Genel de pasif yatırım stratejisi izlememe rağmen (sadece alıp biriktirme) bu ay #Gesan almaya karar verdim. 102₺ ( GESAN'i olduk yani, 4 gözle KAP bekliyorum :)

GESAN ilginç bir şirket tüm aldığı işleri KAP bilgisi olarak iletiyor. Haliyle momentum&popüler bir hisse oldu. Karlılık ve fiyat çok önden fiyatlandı. FK40-50 bandında. Ama enerji meselesinin ve Yenilenebilir enerji ile karbon sertifikası işinin hala revaçta olacağını düşünüyorum.

Bu anlamda karlılığı güzel olması, sürekli yeni iş alıyor olması ve enerji krizinden dolayı önü açık.

Kısa vade de beni utandırmadı.

Bu ay uzun vadeli portföye bir ekleme yapamadım. Çok hızlı yükselişten dolayı şuna ekleme yapayım diyebileceğim. Bir kağıt olmadı.

Bilanço dönemi yaklaştı. Burada da sürprizler olacaktır. Tekrardan bilanço inceleyerek biraz daha aktif yatırımlar yapmaya karar verdim. En azından bilanço döneminde ufak alım satımlar avantaj sağlayabilir. Buradan elde ettiğim karları uzun vadeli portföye aktarabilirim.

Uzun bir süre sonra FIRE oranımı hesaplamaya ve portföyün CAGR (içsel büyüme oranını) hesaplamaya başladım. 

4-5 yıla şartlar bozulmaz ise inanılmaz yerlerde olacağımı görüyorum. Disiplinden kopmadan devam etmem gerekiyor. Kısa vadeli heyecanlar uzun vadeli kazançlar önünde en büyük risk.

Yine uzun bir aradan sonra tasarruf oranı mı tekrar hesap ettim. İnsanın yıllarca çalışıp mali konularda hiçbir hesap kitap yapmaması çok ilginç bir konu.

Aylık tüm gelir kalemlerimizi;

  • maaş,
  • prim,
  • kira var ise 2. el ürün satışı kalemlerimizi yazdım.

Sonrasında bu yıl tasarruf edip portföye eklediğim rakamları yazdım. Her harcamamı yazmaya çalışamama rağmen gelirden tasarrufa ulaşmak daha doğru bir yöntem. 

Çıkan oranı (TO-Tasarruf Oranı) karşılaştırma yapmak için erken. Çünkü hayatta bir şey hakkında konuşmak için alternatifini kullanmak hesaplamak denemek lazım.

Örneğin şu marka araba güzel diyebilmek için başka bir marka modeli deneyip kıyaslayabilmek gerekiyor. 

O yüzden TO sürekli takip etmekle beraber önümüzdeki sene karşılaştırma yapabilmek adına daha sağlıklı olacaktır. En azından bir önceki yıl ile bir sonraki yılı karşılaştırmış olurum.

Pasaport harçlarına zam gelmeden ben ve eşim pasaportları 10 yıl uzattık. Bu kurlar ile sadece doğu ülkelerine gidilebilir. 1.703₺X2=3.406₺

Bağışlar:

Diyarbakır da bir okul da çocukların giyimi için 300₺ bağış yaptık.

Buzdolabına ihtiyacı olan bir aile için 1.900₺ bağış yaptık.

Bağışlar bizi mutlu eden toplumumuzu ayakta tutan hayata "şükretme" penceresinden bakmamızı sağlayan çok önemli bir araç.

Şimdilik bu kadar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder